Pomoc techniczna

Masz pytanie?

Tutaj znajdziesz odpowiedzi na pytania dotyczące działania systemu ProFirma.

Najczęściej zadawane pytania

Jak skonfigurować wysyłanie wiadomości e-mail z systemu ProFirma?

Z poziomu systemu ProFirma możesz wysyłać do swoich klientów wiadomości e‑mail. Aby to zrobić, musisz dokonać integracji SMTP. Poniżej znajdziesz wskazówki jak to zrobić.

Konfiguracja SMTP

Okno konfiguracji poczty w sekcji Ustawienia w panelu biura księgowego

W opisie technicznym poczty z której korzystasz, powinien znajdować się:

  • adres SMTP serwera pocztowego,
  • port dla domeny na której jest poczta,
  • rodzaj połączenia.

Po zalogowaniu do ProFirmy, należy kliknąć w ikonkę postaci znajdującą się w prawym górnym rogu ekranu (1). Otworzy się menu z którego wybieramy “Ustawienia” (2). Z menu znajdującego się po lewej stronie wybieramy zakładkę “Konfiguracja e-mail” (3). W tej sekcji należy uzupełnić wymagane dane wraz z loginem do Twojej poczty np. adam.nowak oraz hasłem do niej.

Adres nadawcy to adres e-mail, z którego będzie wysyłana poczta i na który Twoi klienci będą mogli odpowiadać w koresponcencji, np. adam.nowak@poczta.pl.

Dane konfiguracyjna dla popularnych serwisów pocztowych

Gmail

Adres serwera SMTP: smtp.gmail.com

Port: 587

Użyj połączenia szyfrowanego: TLS

Interia.pl

Adres serwera SMTP: poczta.interia.pl

Port: 587

Użyj połączenia szyfrowanego: brak

Onet.pl

Adres serwera SMTP: smtp.poczta.onet.pl

Port: 465

Użyj połączenia szyfrowanego: SSL

Wp.pl

Adres serwera SMTP: smtp.wp.pl

Port: 465

Użyj połączenia szyfrowanego: SSL

o2.pl

Adres serwera SMTP: poczta.o2.pl

Port: 587

Użyj połączenia szyfrowanego: brak

Jak zacząć korzystanie z ProFirmy?

Aby rozpocząć, musisz się zarejestrować poprzez formularz rejestracyjny

Po założeniu konta w serwisie otrzymasz e-mail z linkiem do pobrania konektora, który pobierze dane z Twojego programu księgowego i pokaże je w systemie ProFirma. Jest to czynność jednorazowa, aktualizacja danych będzie odbywała się automatycznie. Po otwarciu pliku z konektorem musisz go zainstalować według wskazówek na ekranie.

Czy okres próbny wiąże się ze zobowiązaniami?

Nie. Przez dwa miesiące korzystasz z podstawowych funkcji całkowicie za darmo. Po zakończeniu okresu próbnego masz 14 dni na przejście do pełnej wersji systemu. Po tym czasie Twoje dane są usuwane i nie ma możliwości przywrócenia konta.

Jak naliczane są opłaty?

W ProFirmie nie masz żadnej długoterminowej umowy.

Opłata podstawowa naliczana jest od każdej aktywnej firmy, bez względu na to ilu posiada użytkowników w systemie. W panelu dla biura księgowego znajdziesz przejrzyste statystyki firm, które faktycznie używają systemu. Jeśli wybierzesz dodatkowe opcje, jak na przykład nazwa Twojej firmy w aplikacji mobilnej, zostanie to ujęte w jednej fakturze.

Co jeśli na liście obsługiwanych programów nie ma tego, z którego korzystam?

Stale pracujemy nad poszerzaniem listy programów z których ProFirma może pobierać dane, jeśli jednak nie uwzględniliśmy jeszcze Twojego, napisz do nas na adres:  i zgłoś swoje zapotrzebowanie. Każdą wiadomość rozpatrujemy indywidualnie.

Nadal jednak możesz korzystać z ProFirmy, ręcznie uzupełniając dane, które w systemie zobaczą Twoi klienci.

Mam problem z zalogowaniem się - widzę komunikat "Nieprawidłowy e-mail lub hasło" mimo wpisania poprawnych danych

Możliwe, że Twoje konto zostało zablokowane, skontaktuj się naszym działem technicznym - 

Czy podczas okresu próbnego mogę korzystać ze wszystkich funkcji systemu?

Korzystanie z ProFirmy podczas 2 miesięcznego, bezpłatnego okresu próbnego wiąże się z pewnymi ograniczeniami:

Maksymalna liczba firm w systemie: 100

Ograniczona przestrzeń dyskowa: 5GB

Twoi klienci mogą korzystać z opcji wystawiania faktur, ale tworzone przez nich dokumenty będą oznaczone jako "wzór".

W każdym momencie możesz przejść do pełnej wersji systemu, a opłata podstawowa naliczana będzie dopiero po zakończeniu okresu testowego.

Czy mogę przejść na pełną wersję systemu podczas trwania 2 miesięcznego okresu testowego?

Tak. W każdym momencie możesz przejść do pełnej wersji systemu, a opłata podstawowa naliczana będzie dopiero po 2. miesiącach od momentu rejestracji - zapłacisz tylko za korzystanie z opcji dodatkowych, takich jak np. wystawianie faktur przez Twoich klientów.

Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie - skontaktuj się z nami